tirsdag den 21. december 2010

December

Tænk sig så skete det alligevel...at jeg ikke har nået alt det jeg gerne ville.
Det på trods af at jeg allerede i November sagde til mig selv at jeg stille og rolig skulle gå igang med at forberede mig! Jeg ville gerne have bagt lidt flere forskellige småkager, eksempelvis brunekager. Jeg ville gerne have lavet juleklip med børnene.  Jeg ville gerne ... Men ikke noget med at græde over spildt mælk, det har været en fantastisk dejlig december og det bliver også en rigtig dejlig jul alligevel. Det ved jeg :-)

Jeg glæder mig over alt det som vi HAR nået.
Vellykket operation, været til tre fødselsdage, hvor af den ene var min :-) 40 år, tænk en gang.
Vi mødtes herhjemme til lagkage medbragt af min søde svigerinde samt varm chokolade med let pisket flødeskum
Og masser af lækre gaver :-)
Sally var lige så spændt som jeg.






Vi var på JAZZ house hvor vi startede med en lækker middag og efterfølgende  hørte vi julekoncert med Marie Carmen Koppel. Helt fantastik stemme og rigtig dejlig stemning.
Jul i København
Der blev også tid til at bage Citron specier. Uhmmm...de smagte dejligt.  Jeg har heldigvis en rulle dej i fryseren, så det bliver nemt at bage en plade fuld mere.
Nu må vi se om jeg når brunkagerne.

Juletræet blev købe hos spejderne i Køge. På hjemvejen fik jeg at vide at det var et økologisk juletræ, hmmm...mon man kan smage forskel??? Min mand lidt bebrejdende: "man skal tænke på miljøet". Ja, det har han jo ret i, UPS!
Okay, så tænker jeg at vi måske bare skulle have købt et i lokalområdet og ikke være kørt så langt efter det!!!
Tænker "Fars fede juleferie"

Køge i December
Julegave indkøb i Køge. Hvor er det bare hyggelig.

Besøg i Tivoli:
Da børnene ikke kunne være med til min fødselsdag, så havde jeg inviteret dem ind i Glassalen i Tivoli, for at se "High Jul Musical" med Eventyrteateret. De er helt fantastiske. De spiller så godt og alle børn er tryllebundet af deres ageren, musik og sang. Det kan varmt anbefale.
Quality Street


Efterfølgende stod den på en varm Fransk hotdog samt varm kakao eller Glögg, alt efter smag.
Der blev også plads til en enkelt tur i en valgfri forlystelse. Men så var det også hjemad...vi var trætte og kolde. Til historien høre, at vi startede i Magasin for at Matilde kunne se det - fordi hun følger med i "Absalons Jul" som jo foregår i Magasin.

Så der har ikke været så meget tid til håndarbejde, men jeg "kom" til at gå i gang med en hækle opgave. Et tørklæde.
Opskrift fra Hendes Verden 16/08
GLÆDELIG JUL TIL JER ALLE







3 kommentarer:

  1. SÅDAN - det handler jo om at fokusere på dét, vi rent faktisk nåede :-)Og det ser jo unægteligt ud til, at der har været rigtig mange gode stunder og skønne øjeblikke :-)

    Jeg vil ønske dig og din familie et rigtigt godt og lykkebringende nytår - jeg har været glad for dine kommentarer på min blog og håber, jeg får lidt mere tid til både strik og blogning i det nye år :-)

    SvarSlet
  2. UPS: Jeg glemte lige .... Hvor er din Cecilia-vest skøn :-) Du må strikke meget fast, for du er da helt sikkert en str. s - så måske er det bedst med en større pind næste gang :-)

    SvarSlet
  3. Tak, for begge dine kommentarer :-) jeg vil have den "større" pind i baghovedet næste gang jeg kaster mig ud i Cecilia vesten :-)
    Du og din familie må også have et godt og ikke mindst lykke bringende nytår:-)

    SvarSlet