søndag den 5. september 2010

Den lille pige strikker

Så kom den dag hvor min lille pige eller skulle jeg sige store pige, gerne ville lære at strikke. Så var det ellers ind til Køge og besøge en garnforretning, for at købe strikkepinde størrelse "6 år". Ja, hvordan skal det ellers forstås, når der står 6 på de pinde man får i hånden og man selv er 6 år? Gad vide om der findes pinde størrelse 39!!!
Nå, men hjem med garn og pinde, og så i gang. Det gik lidt besværet i starten men hun fik da strikket 3 pinde. Nu må vi se hvor langt det halstørklæde bliver og ikke mindst hvornår  :-)

Jeg selv er næsten færdig med krysantemum-tørklædet....meeeen så kom der lige et halstørklæde i vejen!
Jeg strikkede en "nem" poncho i foråret, men var ikke helt tilfreds, så nu er den travlet op og er ved at blive lavet om til et dejlig vamset halstørklæde. Tænker at der også er garn nok til en lækker hue.
Cirkeline-missen syntes vist også det er lækkert.



Forleden fik jeg for første gang denne sommer plukket lidt rabarber og lavet en rabarber sauce med vanille og kanel (næste gange skal der knap så meget kanel i, hvis nogen!) Men den smager helt fantastisk sammen med risengrød. Ikke så sød og knassende som kanelsukkeret. Børnene ville dog have grøden the traditional way.

Jeg skar ca 200g vinrabarber i stykker, lagde den i et ildfast fad, dryssede med ca. 150g sukker, lidt lækker vanille sukker og lidt kanel. Stanniol over og ind i ovnen med fadet i ca. 1/2 time. Saft hældes i et lille glas og stilles på køl. Hvis saften er for tynd kan den evt. koges ind. Den smager også super til hjemmelavet vanille-is.

I dag skal jeg prøve chokolade fondanten - MUMS den glæder vi alle sammen til i aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar